torsdag 23 maj 2013

Merci Ikea

Jag har inte varit uppe i Sverige på snart fem månader, och jag kommer förmodligen inte kunna åka dit på ytterligare tre månader, minst. Åtta-nio månader... det är lång tid. Men när man byter jobb kan man inte ta semester hur som helst, tyvärr.

Om bara två veckor kommer min mamma, syster och systerson hit på besök! Och det kanske mest är det, att känna att det är så nära, som gör att jag har lite Sverigelängtan just nu...

... eller så är det tanken på era 20-25 grader och sol, hehe....

Men lyckligtvis finns ju Ikea! Ikväll åker jag och min spanske kollega dit, till varuhuset utanför Genève. Ni som känner mig känner också min motvilja mot denna "möbeljätte" (bara i samband med Ikea som man använder det fula ordet, väl..?). Men här ska inhandlas soffbord, och... godis! Och kakor! Och flädersaft! Och... och... och... helt plötsligt har jag glömt bort min bojkott mot Ikeas "fejk-produkter" (de säljer numer inte sina matprodukter av originalmärkena, utan gör sina egna ballerinakakor och blåbärspaj. Behöver jag säga att de inte är lika goda?).

Men principerna får stå åt sidan idag. Man är så väldigt utsatt när man är utvandrad svensk och sugen på hallonsnören...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...