torsdag 23 maj 2013

Adoption

Fint omslag, va'!


I lördags vaknade vi upp till en dag lika grå som den senaste månaden har varit. Det var helg utan barn, och det blev genast två stora kaffe på raken och bokläsande, lääänge.

Eftersom jag lider av grav form av abibliofobi, the morbid fear of having no books to read, och med en hel helg under regn i sikte, insåg jag att situationen inte var hållbar, med endast en bok i bagaget. Så jag och E åkte in till Belley centrum, och sökte upp Entre parenthèse, den lilla stadens enda renodlade bokhandel (även med ett litet caféhörn längst in).

Han är ingen läsare, min E, men medan jag botaniserade bland hyllorna kunde jag höra honom skrocka till då och då bland hyllorna med serieböcker.

Jag inhandlade Les souvenirs av David Foenkinos, med hopp om charmiga, intelligenta mysstunder. Jag och E gick till Télé för en kaffe, jag rotade fram en penna i min handväska, och skrev mitt namn, följt av Belley, mai 2013 på bokens första blad.

Och voilà, så har jag adopterat Belley!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...