onsdag 19 juni 2013

Tajming

Nio månader efter träningsolyckan där jag (ännu en gång) gjorde illa min tumme rätt rejält, har man kommit fram till att jag måste opereras. Sjukgymnastikbehandlingar 2-3h/ veckan har inte hjälpt. Brosket är lite skadat, men särskilt ledbanden och en muskel, som även dragit med sig en bit ben, och man ska försöka att bland annat göra ett nytt ledband.

Operationen planerades in den 30 juli. Svensk som jag är, så ba': Vaddå, i år? Läkaren tittade konstigt på mig.

När chocken lagt sig insåg jag att augusti månad - den hetaste på hela året - kommer bli ännu hetare under gipset... Nåja.

Augusti månad kommer även att bli en fattig månad. Eftersom jag jobbar på det här företaget sedan mindre än ett år får jag bara 64% av min lön. Efter de tre dagarnas karenstid. Med god vilja kanske kan man se det som ett sätt att betala för den bra och snabba vården...




2 kommentarer:

  1. Bra med operation, men dålig tajming. Tror inte man hade gjort en sån op i Sverige i juli.
    Men man kan inte planera allt. Hoppas du klarar det ekonomiska :-(
    Kram Bibi

    SvaraRadera
  2. Tack Bibi, ja, jag försöker att se det som en bra grej ändå, att huvudsaken ju är att jag får en fungerande hand... Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...