tisdag 7 maj 2013

Au revoir Sovmorgon

Maj månad i Frankrike är full av röda dagar. Vi gör en enda hel vecka. Samma religiösa högtider som i Sverige, och dessutom har ju det här landet krigat en del, så vi har slutet på sådant att fira också. Så efter två dagars arbete den här veckan väntar två dagars ledighet. Vi väntar 22 grader och sol imorgon, och 17 grader och regn på torsdag.

Strunt samma. Jag tänker mest på andra saker. Som hur det kommer att bli att väckas kl 06.30 av två kids... Jepp, mannen jag träffar har ett bagage. Och det är nästan lite galet, men det inte bekymrar mig särskilt mycket. Det är ju del av honom. Och sannolikheten att träffa någon utan barn i vår ålder är ju liksom bra mycket mindre än den var för ehh, några år sedan, hehe...

Så jag förbereder mig på att inte kunna ta den sovmorgon jag är van vid att kunna ta, att rita hundar med kritor, att åka rullskridskor och att pedagogiskt plantera blommor - lite frön och så även lite uppvuxna blommor, så att det makes sense för de små.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...