onsdag 24 juli 2013

Tänka om

Jag är lite nervös faktiskt, inför operationen på tisdag. Ska få nya ledband i högertummen som jag (ännu en gång) skadade under en träning för tio månader sedan. Man ska nog även försöka reparera en trasig muskel, men jag vet inte riktigt hur.

Jag har ju vetat om detta ett tag nu, och jag erkänner att jag mest har tänkt på saker jag inte kommer kunna göra månaderna som följer operationen. Jobba. Måla. Träna (som jag brukar). Laga mat. Ja, allt man behöver två händer, och särskilt en högerhand om man är högerhänt, till.

Men nu tänker jag att jag får skärpa mig. Tänka på att jag kan lägga tiden på andra saker helt enkelt. Sådant som jag prioriterar bort. Gå mer i bergen. Äta frukost på caféer och läsa tidningen. Se mer film. Gå till biblioteket och bläddra i konstböcker. Läsa serieböcker. Och samla material i huvudet för mina framtida målningar!

Läkningsprocessen sitter visst i huvudet också sägs det?



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...