torsdag 27 juni 2013

Books! Böcker! Livres!

Så här med sikte på den veckas semester jag kommer att få i sommar, och även på den förestående sjukskrivningsperioden senare i sommar, så börjar läslusten att få saliven att rinna till. Jag tänker svensk pocket, snarare lättillgängliga relationshistorier (där man lätt kan ta upp historien då man, frivilligt eller ofrivilligt, ramlat in i en tupplur), och har gjort två beställningar av två svenska nätbokhandlare. Jag föll för deras sommarerbjudande och valde:

Kast med liten kniv - Sara Kadefors
Hemligheten på Mercy Close - Marian Keyes
Little Bee - Chris Cleave
Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper
En man som heter Ove - Fredrik Backman
Den stora Gatsby - F. Scott Fitzgerald
Rosengädda nästa - Emma Hamberg

Mamma hämtar ut på Posten (eller Ica... finns Postkontor kvar..?), och tar med till Spanien, där vi sedan tillsammans med systerfamilj kommer att turas om att leka med 1,5-åring och ligga i solstol i skuggan och bokinera i en vecka.

Är ganska nöjd med min lista.... och så ramlar jag på inlägget "101 sommarböcker" här: http://lasdagboken.blogdns.com/

Eller "ramlar på" - jag har läst vartenda inlägg på denna blogg i en sisådär 6-7 år. Jag uppmuntrar er att göra detsamma hädanefter! Är du inte redan sugen på att läsa, gå på bio, skriva eller kulturkoftegoogla, så blir du det! Är du sedan franko-, anglo- och/eller italofil, så är du förlorad, jag lovar! På ett bra sätt, évidemment.

Och tja... då blir det väl till att lägga ytterligare en sisådär 50 titlar till listan!

1 kommentar:

  1. åhh, carissima!

    skulle bara kommentera ditt verb 'bokinera' när jag såg den fina puffen för Mind the Book.

    lovely bokbeställningar. tror att Ove kommer att orsaka stora skratt- och gråtanfall - pour le bon!

    Sommarkramar, C.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...